1 Mayıs 2015 Cuma

Atölye Çatı Katı 5. hafta Müzik Fizik Kil Denge

Çocuklar 5. hafta bir önceki haftadan kalan kil çalışmalarını yapmaya devam ettiler. Biir grup önceki hafta yapılan mısır ilaçlama  uçağı için çizilen tarlaya bakarak, tarlayı kilden inşa etmek istedi. Bunu yaparken de  üç boyutlu çalışma fikrine şöyle geçtiler;

- Bu mısırları nasıl dik mi yapalım?
-Bilmem olur evet. Ben uçağı da yapacağım.
-E sen uçağı geçen hafta yaptın ya... Biz şimdi onun için tarla yapmıyor muyuz?
-Hmm evet... Peki nasıl dik olacak?
-Bize tel lazım.. Şeyy tel nerde vardı?
-Bir bakın etrafınıza bakalım  nerde var?

Telleri bulup tarlayı şu şekilde inşaa etmeye başladılar.



- Onu keseceğiz bununla
 "Al bakalım kestik"
- Mısırlar ne kadar büyük olsun
- şu kadar olsun... Bulut da yapalım mı?
-Bulutu nasıl yapacağız ki?
- Altına bir şey koyup uzatır böyle. Sonra üstüne koyar.
- Ben mısırları geçiriyorum. Sen de yapraklarını yap.
- O kadar büyük kesme taşımaz.
- Mısırlar böyle olur.
Onlar mısır tarlasını yapa dursunlar, diğer yanlarında da iki farklı grup kaplumbağ ve oyun parkı yapıyordu. Yanlız oyun parkını yapanımız çok sessiz sakin olduğu için. Yapının bir oyun parkı olduğunu atölyenin sonunda anladık. Kaplunbağcımız ise bize ne yaptığını söylemeden inşaaya koyuldu.

- Önce kabuğunu yapacağım.
- Kabuğu öyle değildi ki...
- Bunu yapmak çok zor tamam mı?
- Benim sayemde hatırladın...
- Bana biraz daha kil lazım.
- Kabuğunun üstüne bunlarla kaplayıp, yuvarlak yapıcam.
- Kafayı içten yapıştırmadık mı biz?
-Naıl yani?
- uzun böyler kuyruk gibi yapıp arltına yapıştırmaamış mıydık?
 "Ne yapıyorusun şimdi sen burda"

-Bu bir kaplumbağ
-Sırrını ben söyledim.
"peki bu taşlar ne için"
- Onlar süslemek için








Bu sırada biri yanımıza gelip, yaptığı resmi gösterdi.
- Bakınn...
- Aa bu bir portre
-Portre mi
-Evet bakın sadece başını çizmiş.
-Başı olunca portre olur.


Bir süre sonra kilin başından ve diğer masadan kalkan iki kişi yer çekimi meselesinin çıktığı içi hava dolu patlıyan plastik koruyucuyu ellerine aldılar.

-bunun içinde hava olmasına rağmen neden havaya attığımızda yere düşüyor?
-Çünkü etrafı plastik onun ağırlığı yere düşürüyor.
-aşağı çekiyor yani...
-ama hava olduğu için geç düşüyor.

Bu arada kilden çocuk parkı yapan arkadaşa ne yaptığı sorup yaptığı şekilleri anlatmasını istedik.
-Bu bir oyun parkı.
"Neler var bu parkta?"
-tahtravalli, üstüne böyle binince sallanıyor bu öerdek. Sonra buraya asılıyorsun sallanıyorsun. Bu da kaydırak.



Diğer tarafta arabaları için otopark yapmakta olanımız ölçüler ve eşitleme konusunda biraz kafayı karıştırmıştı.
-Şimdi bunun bu köşesi yamuk oluyor ama...
"Ne kullanman lazım? Geçen hafta konuşmuştuk..."
-Cetvel kullanaacaktım!
Bir süre sonra birkaçının otopark yapımı yapılan masanın etrafına birkaç çocuk birikti ve şöyle konuşmalar başladı.
-O bardağı verir misin? bana lazım o.
-Ne yapacaksın bununla?
-Kapağını ayakta tutacağım. Onu kapağın tam ortasına yapıştırarak.
-Hmmm değişikmiş
"Peki oranın dik durmasını neden istiyorsun?"
-Çünkü burdan da arabalar girebilsin diye...




Bu sohbet devam ederken, masadakilerden biri ıslık çalarak ritim tutmaya başladı. Bu ıslıkla beraber atölyede malzemelerimizin bulunduğu raflardan madalların yanyana asılı durduğu paket alıp madalların üzerine notaları yazdı. "do-re-mi-fa-sol-la-si-do"... notaları yazdığı mandalların üzerine parmağıyla basıp aynı anda ıslıkla bastığı notaların seslerinin çıkarmaya başladı. Tabii ki bu sırada neredeyse bütün çocuklar ıslık çalan arkadaşlarının başına topladılar.
- Naapıyorsun? Ne bu?
-Bu benim müzik alettim. Vurdukça ses çıkarıyor. notaların seslerini.
"Nota ne demek?"
- Notaaa.. böyle müziklerin isimleri.
- Muziği göstermeye yarıyor.
-Harfleri gibi müziğin harfleri.
Tabii ki bu müzik aleti fikri bir anda atölyeye yayıldı. Mısır tarlası mucidi eline iki bardak alıp içine boncukları koyarak bir bardağı diğer bardağın üzerine kapak yapıp bantladı. sonra içi boncuk dolu bardak formunu sallayarak, ritim tutmaya bsşladı. 
Bu haftaki atölyemiz böylece bitmiş oldu.








Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...