24 Mayıs 2015 Pazar

Atölye Çatı Katı (YDA) 8. Hafta Bitki Ekim-Dikim & Fasulye Projesi


Atölyede tohumlar, bitkiler, toprak ve büyümüş iki fasulye hakkında sohbetler vardı.

Büyümeyen fasulyeler "başarısızlık" olarak görülüyor, oysa ki değil, amacımız burada çocukların fasulyelerin/bitkilerin hangi koşullarda daha iyi büyüdüğünü, hangi koşullarda, neden büyümediğini anlamak, öğrenmek.


"Fasulyeni (sağdaki) nasıl büyüttün?"
- Toprak koydum vitamin alması için biraz. Bir de güç... Tutunması için de tüle dayadım. Bir de birbirlerine sarılarak büyüdüler.
"Topraktan nasıl güç aldı?"
- Vitamin var toprakta.
"Nasıl bir vitamin var?"
- Bitkilere faydası dokunan bir vitamin var.
"Nasıl faydası dokunuyor toprağın?"
- Yani daha güçlü olmasını sağlıyor, kırılmadan yaşayabilmesini sağlıyor uzun süre.

"İki fasulye arasındaki farklar neler?"
- Pamuk farkı var. Birinde daha fazla birinde daha az.
- Birinde toprak var.
- Bir kavanoz daha büyük bir kavanoz daha küçük.
"Acaba bu etkilemiş olabilir mi fasulyenin büyümesini?
- Hayır.
- Evet.
"Etkilemiş diyenler, nasıl etkilemiş olabilir?"
- Çünkü bir bitkinin büyümesi için yeterli alana sahip olması lazım.
"İyi de bitki yukarı doğru büyüyor, aşağıyla ne ilişkisi var?"
- Ağaçlar toprakta büyüyor, kökleri için gerekli.
- Bir de alan ne kadar fazla olursa kökleri de o kadar çok olabilir!
(Akıl yürütme)


"Bitkiler arasında nasıl farklar var?"
- Soldaki nasıl büyütülmüş bilmiyorum ki o zaman nasıl değerlendireceğim? 
"Geçen hafta demişti ki, 'Ben hiçbir şey yapmadım, bıraktım kendi kendine büyüdü.'"
- Evet çünkü babam sulamış, ben sulamayı unuttum.
"Babana mı sormamız lazım öyleyse?"
- Bir de senden habersiz mi sulamış?
- Ben sulamayı unutuyorum.
"Sen nasıl suladın (sağdaki)"
- Ben belli aralıklarla suladım, onu söylemeyi unutmuşum. Bir gün suladım 2 gün sulamadım.


Getirdiğimiz tohumları ortaya çıkardık ve tanıyıp tanımadıklarını sorduk.

Akçaağaç tohumu, limon çekirdeği, pembe yonca tohumu ve mavi kantaron tohumları


Tohumları ellerine alıp incelediler, mavi kantaronun üzerindeki yazılarını okudular.
Akçaağaç tohumlarını havaya attık.
- Helikopter gibi dönüyor değil mi? Okulda da var.

Ve geçen haftaki futbol maçımızdan bahsetmeden olmazdı. 
Gelmeyenler de merakla geçen haftayı sordu "Nasıl oynadınız, nasıl, nasıl?"


Herkes istediği tohumu seçip kendi saksısına toprak koyarak tohumlarını ekti. 
Yalnız bu aşamada bir şey dikkatimizi çekti, çocuklar bitkilerin can sularını saksıların altından vermeyi tercih ettiler.










Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...